Vores tilgange

Vores tilgange og metoder


Det er en disciplin i sig selv at skulle implementere en strategi, som jeres medarbejdere skal følge. For hvordan gør I præcist det? Hvordan sikrer I, at alle jeres medarbejdere forstår strategien, som den er skrevet og tænkt?



Vi hjælper jer med at gøre handlingerne og adfærdet praktisk og værdibaseret. 


I den forbindelse har vi udviklet en række teorier og værktøjer, som vi bruger i den vertikale implementeringsproces – og det er uanset hvilken situation eller udfordring, I står overfor.

Vi bruger teorier og tilgange i praksis med jer - Det kalder vi udlæring 


Med udgangspunkt i snart 30 års erfaring inden for strategiimplementering og kultur- og adfærdsændring har vi udviklet en række teorier og tilgange, som skal gøre den strategiske proces mere lige til og praktisk orienteret.


Værktøjerne hjælper jer med at omdanne strategien til konkrete handlinger, som nemt kan inkorporeres i hverdagens arbejde.
På den måde bliver det også nemmere for jeres medarbejdere at indgå i den operationelle proces mod forbedret adfærd.

Alle metoder medvirker til at holde fokus på de rigtige mål og aktiviteter, som skaber størst effekt og værdi for jer - hurtigst muligt. 


        Vores tilgange 


  • Simply Better Practise
    Simply Better Practice er den metodisk tilgang, som vi bruger i vores arbejde med at skabe værdi for jer og virksomheden. Her har vi fokus på ”at gøre mere af det rigtige over for de rigtige.”
    Ved I, hvad ”det rigtige” er, og hvem ”de rigtige” er?


  • A-P-F-R
    Har I styr på din planlægningsproces?
    Metoden Ambition – Prioritering – Facilitering – Resultat er vejen til, hvordan I hurtigt og effektivt kan planlægge mål, og hvordan I som virksomhed når dem.

 

  • Rød-Gul-Grøn
    Ved I, hvem der de vigtige at fokusere på i de forskellige processer og handlinger? Med den simple farvesegmentering Rød-Gul-Grøn kan I nemt kategorisere jeres kunder og stakeholders, og dermed udvælge og målrette de rigtige handlinger, så I hurtigt kan opnå bedre resultater.

 

  • Før-Under-Efter
    Alt, hvad vi gør, har en Før-Under-Efter-proces. Derfor skal I sikre, at I er godt forberedte til alle processer.
    Har I styr på, hvad du gør både før, under og efter alle aktiviteter i implementeringsprocessen?

 

  • DNA
    Direction-Needs-Actions. Et DNA er noget, som alle mennesker har – også virksomheder.
    Hvad definerer jeres virksomhed? Det er nemt at kommunikere et DNA. Men er alle enige om, hvad jere DNA'et består af? Alle kan have sin egen opfattelse, og derfor er det vigtigt, at DNA’et er 100 % beskrevet, så alle arbejder i samme retning. 


Frank Haaning Høj

Stifter af Copenhagen Executive